Studiu de caz: Primirea unor facturi adresate unei alte persoane. Refuzul operatorului de a solutiona cererea
Operator: TELEKOM ROMANIA MOBILE COMMUNICATIONS SA
Dispozitii incalcate: art. 32 alin. (1) lit. b), alin. (2), art. 5 alin. (1) lit. d) GDPR
Fapta/faptele: petentul primeste la adresa sa de domiciliu facturi adresate unei alte persoane, client al operatorului, precum si faptul ca a semnalat operatorului aceasta situatie, dar nu a primit raspuns.
Numar persoane vizate: 1
Perioada: nu se precizeaza
Amenda aplicata: 9,544.40 lei, echivalentul sumei de 2000 EURO
Modalitate de instiintare a ANSPDCP: plangere din partea unei persoane vizate
Explicatii si comentarii
Potrivit dispozitiilor art. 5 alin. (1) lit. d) din Regulamentul (UE) 679/2016, datele cu caracter personal sunt: d) exacte si, in cazul in care este necesar, sa fie actualizate; trebuie sa se ia toate masurile necesare pentru a se asigura ca datele cu caracter personal care sunt inexacte, avand in vedere scopurile pentru care sunt prelucrate, sunt sterse sau rectificate fara intarziere ( exactitate ). De asemenea, s-a constatat ca operatorul nu a luat masuri tehnice si organizatorice adecvate in vederea asigurarii confidentialitatii datelor cu caracter personal, fapt care a condus la dezvaluirea datelor cu caracter personal ale unui client al operatorului prin expedierea pe adresa petentului a unor facturi emise pe numele clientului respectiv.
Masuri concrete pentru evitarea amenzilor
Raspuns
Operatorul trebuie sa raspunda persoanelor vizate intr-un termen de 30 de zile. Atunci cand este necesar, din motive legate de complexitatea si volumul cererilor primite simultan, aceasta perioada poate fi prelungita pana la maxim trei luni. Chiar si in aceste conditii de prelungire, trebuie ca persoana vizata sa fie informata de aceasta prelungire tot in intervalul de o luna de la primirea cererii.
Pentru cererile receptionate in format electronic, raspunsul trebuie sa fie furnizat in format electronic acolo unde este posibil, cu exceptia cazului in care persoana vizata solicita informatiile intr-un alt format.
Informatiile care urmeaza sa fie furnizate persoanelor vizate pot fi furnizate in combinatie cu pictograme standardizate pentru a oferi intr-un mod usor vizibil, inteligibil si clar lizibil o imagine de ansamblu semnificativa asupra prelucrarii avute in vedere. In cazul in care pictogramele sunt prezentate in format electronic, acestea trebuie sa poata fi citite automat.
Dispozitii incalcate: art. 32 alin. (1) lit. b), alin. (2), art. 5 alin. (1) lit. d) GDPR
Fapta/faptele: petentul primeste la adresa sa de domiciliu facturi adresate unei alte persoane, client al operatorului, precum si faptul ca a semnalat operatorului aceasta situatie, dar nu a primit raspuns.
Numar persoane vizate: 1
Perioada: nu se precizeaza
Amenda aplicata: 9,544.40 lei, echivalentul sumei de 2000 EURO
Modalitate de instiintare a ANSPDCP: plangere din partea unei persoane vizate
Explicatii si comentarii
Potrivit dispozitiilor art. 5 alin. (1) lit. d) din Regulamentul (UE) 679/2016, datele cu caracter personal sunt: d) exacte si, in cazul in care este necesar, sa fie actualizate; trebuie sa se ia toate masurile necesare pentru a se asigura ca datele cu caracter personal care sunt inexacte, avand in vedere scopurile pentru care sunt prelucrate, sunt sterse sau rectificate fara intarziere ( exactitate ). De asemenea, s-a constatat ca operatorul nu a luat masuri tehnice si organizatorice adecvate in vederea asigurarii confidentialitatii datelor cu caracter personal, fapt care a condus la dezvaluirea datelor cu caracter personal ale unui client al operatorului prin expedierea pe adresa petentului a unor facturi emise pe numele clientului respectiv.
Masuri concrete pentru evitarea amenzilor
Raspuns
Operatorul trebuie sa raspunda persoanelor vizate intr-un termen de 30 de zile. Atunci cand este necesar, din motive legate de complexitatea si volumul cererilor primite simultan, aceasta perioada poate fi prelungita pana la maxim trei luni. Chiar si in aceste conditii de prelungire, trebuie ca persoana vizata sa fie informata de aceasta prelungire tot in intervalul de o luna de la primirea cererii.
Pentru cererile receptionate in format electronic, raspunsul trebuie sa fie furnizat in format electronic acolo unde este posibil, cu exceptia cazului in care persoana vizata solicita informatiile intr-un alt format.
Informatiile care urmeaza sa fie furnizate persoanelor vizate pot fi furnizate in combinatie cu pictograme standardizate pentru a oferi intr-un mod usor vizibil, inteligibil si clar lizibil o imagine de ansamblu semnificativa asupra prelucrarii avute in vedere. In cazul in care pictogramele sunt prezentate in format electronic, acestea trebuie sa poata fi citite automat.
Newsletter PortalProtectiaDatelor.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalProtectiaDatelor.ro si primesti cadou Raportul special "Munca la domiciliu - Aspecte practice privind GDPR"!
Articole similare din categoria Cazuri practice
25Sep2024
Aplicarea Regulamentului GDPR in materia relatiilor de munca. Aspecte practice
de Colectivul de Specialisti Rentrop&Straton
25 Sep 2024
13Feb2020
Studiu de caz: Asociatie de proprietari. sistem de supraveghere video. Neadoptatarea unor masuri suficiente de securitate, tehnice si organizatorice
de Colectivul de Specialisti Rentrop&Straton
13 Feb 2020
11Feb2020
Studiu de caz: Nefurnizarea informatiile solicitate de autoritatea de supraveghere. neducerea la indeplinire a masurii corective dispuse
de Colectivul de Specialisti Rentrop&Straton
11 Feb 2020
10Feb2020
Studiu de caz: Refuzul de a solutiona o cerere de exercitare a dreptului de acces
de Colectivul de Specialisti Rentrop&Straton
10 Feb 2020