Stabilirea specificatiilor in ceea ce priveste utilizarea amprentelor digitale si a imaginii faciale
In Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L 57/18 din 26 februarie 2019, a fost publicata Decizia de punere in aplicare (UE) 2019/329 a Comisiei din 25 februarie 2019 de stabilire a specificatiilor in ceea ce priveste calitatea, rezolutia si utilizarea amprentelor digitale si a imaginii faciale pentru verificarea biometrica si identificarea in Sistemul de intrare/iesire (EES).
Regulamentul (UE) 2017/2226 a instituit Sistemul de intrare/iesire (EES) ca un sistem care inregistreaza electronic data si locul intrarii si iesirii resortisantilor tarilor terte admisi pe teritoriul statelor membre pentru o sedere de scurta durata si care calculeaza durata sederii autorizate a acestora.
EES are drept scop imbunatatirea gestionarii frontierelor externe, prevenirea imigratiei neregulamentare si facilitarea gestionarii fluxurilor de migratie. EES ar trebui, in special, sa contribuie la identificarea tuturor persoanelor care nu indeplinesc sau nu mai indeplinesc conditiile de sedere autorizata pe teritoriul statelor membre. In plus, EES ar trebui sa contribuie la prevenirea, depistarea si investigarea infractiunilor de terorism si a altor infractiuni grave.
Intrucat calitatea si fiabilitatea datelor biometrice sunt principalii factori care determina realizarea potentialului maxim al EES, este necesar sa se stabileasca specificatii in ceea ce priveste calitatea, rezolutia si utilizarea atat a amprentelor digitale, cat si a imaginii faciale pentru verificarea biometrica si identificarea in EES, inclusiv in cazurile in care aceasta a fost obtinuta in timp real sau a fost extrasa pe cale electronica din documentul de calatorie electronic cu citire optica (electronic Machine Readable Travel Document eMRTD). Dat fiind ca, pentru o perioada de mai multi ani dupa inregistrare, calitatea amprentelor digitale inregistrate va avea un impact asupra bunei functionari a EES, factorii de mediu si operationali care influenteaza calitatea inregistrarii amprentelor digitale ar trebui sa fie monitorizati indeaproape pe termen lung.
Aceasta decizie nu creeaza noi standarde si este conforma cu standardele OACI.
Pe baza acestor masuri, Agentia Europeana pentru Gestionarea Operationala a Sistemelor Informatice la Scara Larga in Spatiul de Libertate, Securitate si Justitie ar trebui sa fie in masura sa defineasca modul in care este configurata arhitectura fizica a EES, inclusiv infrastructura sa de comunicatii, precum si specificatiile tehnice ale sistemului si sa dezvolte EES.
Prin urmare, este necesar sa se adopte, in acest cadru, specificatii in ceea ce priveste calitatea, rezolutia si utilizarea amprentelor digitale si a imaginii faciale pentru verificarea biometrica si identificarea in Sistemul de intrare/iesire (EES).
Prezenta decizie nu aduce atingere aplicarii Directivei 2004/38/CE a Parlamentului European si a Consiliului.
Specificatiile in ceea ce priveste calitatea, rezolutia si utilizarea amprentelor digitale pentru verificarea biometrica si identificarea in EES sunt stabilite in anexa.
Specificatiile in ceea ce priveste calitatea, rezolutia si utilizarea imaginii faciale pentru verificarea biometrica si identificarea in EES, inclusiv in cazurile in care aceasta a fost prelevata in timp real sau a fost extrasa pe cale electronica din eMRTD, sunt stabilite in anexa.
Regulamentul (UE) 2017/2226 a instituit Sistemul de intrare/iesire (EES) ca un sistem care inregistreaza electronic data si locul intrarii si iesirii resortisantilor tarilor terte admisi pe teritoriul statelor membre pentru o sedere de scurta durata si care calculeaza durata sederii autorizate a acestora.
EES are drept scop imbunatatirea gestionarii frontierelor externe, prevenirea imigratiei neregulamentare si facilitarea gestionarii fluxurilor de migratie. EES ar trebui, in special, sa contribuie la identificarea tuturor persoanelor care nu indeplinesc sau nu mai indeplinesc conditiile de sedere autorizata pe teritoriul statelor membre. In plus, EES ar trebui sa contribuie la prevenirea, depistarea si investigarea infractiunilor de terorism si a altor infractiuni grave.
Intrucat calitatea si fiabilitatea datelor biometrice sunt principalii factori care determina realizarea potentialului maxim al EES, este necesar sa se stabileasca specificatii in ceea ce priveste calitatea, rezolutia si utilizarea atat a amprentelor digitale, cat si a imaginii faciale pentru verificarea biometrica si identificarea in EES, inclusiv in cazurile in care aceasta a fost obtinuta in timp real sau a fost extrasa pe cale electronica din documentul de calatorie electronic cu citire optica (electronic Machine Readable Travel Document eMRTD). Dat fiind ca, pentru o perioada de mai multi ani dupa inregistrare, calitatea amprentelor digitale inregistrate va avea un impact asupra bunei functionari a EES, factorii de mediu si operationali care influenteaza calitatea inregistrarii amprentelor digitale ar trebui sa fie monitorizati indeaproape pe termen lung.
Aceasta decizie nu creeaza noi standarde si este conforma cu standardele OACI.
Pe baza acestor masuri, Agentia Europeana pentru Gestionarea Operationala a Sistemelor Informatice la Scara Larga in Spatiul de Libertate, Securitate si Justitie ar trebui sa fie in masura sa defineasca modul in care este configurata arhitectura fizica a EES, inclusiv infrastructura sa de comunicatii, precum si specificatiile tehnice ale sistemului si sa dezvolte EES.
Prin urmare, este necesar sa se adopte, in acest cadru, specificatii in ceea ce priveste calitatea, rezolutia si utilizarea amprentelor digitale si a imaginii faciale pentru verificarea biometrica si identificarea in Sistemul de intrare/iesire (EES).
Prezenta decizie nu aduce atingere aplicarii Directivei 2004/38/CE a Parlamentului European si a Consiliului.
Specificatiile in ceea ce priveste calitatea, rezolutia si utilizarea amprentelor digitale pentru verificarea biometrica si identificarea in EES sunt stabilite in anexa.
Specificatiile in ceea ce priveste calitatea, rezolutia si utilizarea imaginii faciale pentru verificarea biometrica si identificarea in EES, inclusiv in cazurile in care aceasta a fost prelevata in timp real sau a fost extrasa pe cale electronica din eMRTD, sunt stabilite in anexa.
Newsletter PortalProtectiaDatelor.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalProtectiaDatelor.ro si primesti cadou Raportul special "Munca la domiciliu - Aspecte practice privind GDPR"!
Articole similare din categoria Cazuri practice
18Iun2019
Decizia BCI de stabilire a normelor interne privind prelucrarea datelor de catre Directia de personal a BCI
de Colectivul de Specialisti Rentrop&Straton
18 Iun 2019
17Iun2019
Consideratii referitoare la un (potential) conflict intre anumite prevederi ale Regulamentului general privind protectia datelor
de Colectivul de Specialisti Rentrop&Straton
17 Iun 2019
15Iun2019
Declaratia Hambach: perspectiva germana asupra GDPR si AI
de Colectivul de Specialisti Rentrop&Straton
15 Iun 2019
13Iun2019
Decizia (UE) 2019/682 referitoare la prelucrarea automatizata a datelor cu caracter personal
de Colectivul de Specialisti Rentrop&Straton
13 Iun 2019
11Iun2019
Perspectivele GDPR-ului in Republica Moldova
de Colectivul de Specialisti Rentrop&Straton
11 Iun 2019