Pastrarea pentru totdeauna a datelor cu caracter personal
1. Asa cum oamenii trebuie sa-si aminteasca ce au zis, pentru a-si putea respecta cuvantul dat, la fel este necesar si pentru operator sa pastreze evidenta interactiunilor sale, pentru ca sa-si aminteasca ce a discutat .
2. Interactiunea juridica a operatorului cu alte entitati urmeaza, pentru identitate de ratiune, regimul juridic specific conservarii interactiunilor din interiorul operatorului, consemnate in registrele acesteia, adica se pastreaza cata vreme exista operatorul. Pe de alta parte, orice interactiune juridica are, fiecare in parte, un potential litigios propriu, independent si permanent, care se poate manifesta oricand.
3. Orice interactiune cu oameni contine date cu caracter personal, care trebuie pastrate, caci este imposibil sa fie rupta identitatea interlocutorului de comunicarea cu el, adica identitatea interlocutorului face parte integranta din comunicare.
4. In concluzie, datele cu caracter personal cuprinse in registrul de corespondenta nu se pastreaza chiar pentru totdeauna, pentru ca nimic nu dureaza atat de mult, insa in orice caz pe toate durata de existenta a operatorului.
5. De exemplu, e-mail-urile si fisierele atasate trebuie stocate separate si criptat, iar accesarea arhivei de corespondenta se va face in mod limitat, temeinic justificat, doar de catre cine este necesar si exclusiv cu aprobarea managementului operatorului sau in conditiile precizate de acesta.
2. Interactiunea juridica a operatorului cu alte entitati urmeaza, pentru identitate de ratiune, regimul juridic specific conservarii interactiunilor din interiorul operatorului, consemnate in registrele acesteia, adica se pastreaza cata vreme exista operatorul. Pe de alta parte, orice interactiune juridica are, fiecare in parte, un potential litigios propriu, independent si permanent, care se poate manifesta oricand.
3. Orice interactiune cu oameni contine date cu caracter personal, care trebuie pastrate, caci este imposibil sa fie rupta identitatea interlocutorului de comunicarea cu el, adica identitatea interlocutorului face parte integranta din comunicare.
4. In concluzie, datele cu caracter personal cuprinse in registrul de corespondenta nu se pastreaza chiar pentru totdeauna, pentru ca nimic nu dureaza atat de mult, insa in orice caz pe toate durata de existenta a operatorului.
5. De exemplu, e-mail-urile si fisierele atasate trebuie stocate separate si criptat, iar accesarea arhivei de corespondenta se va face in mod limitat, temeinic justificat, doar de catre cine este necesar si exclusiv cu aprobarea managementului operatorului sau in conditiile precizate de acesta.
Newsletter PortalProtectiaDatelor.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalProtectiaDatelor.ro si primesti cadou Raportul special "Munca la domiciliu - Aspecte practice privind GDPR"!
Articole similare din categoria Obligatiile persoanelor juridice
31Mai2022
Despre obligatia de informare a persoanelor vizate cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal
de Andrei Savescu
31 Mai 2022
04Apr2022
Despre drepturile operatorilor in confruntarea cu persoanele vizate
de Andrei Savescu
04 Apr 2022
23Feb2022
Problema transparentei in cazul concursurilor pentru ocuparea unor posturi
de Andrei Savescu
23 Feb 2022
09Mar2020
Raspunderea angajatilor in cazul unui data breach, in contextul folosirii tehnologiei mobile
de Alexandra Jivan
09 Mar 2020
31Mar2019
LIAnt pentru interesul legitim
de Colectivul de Specialisti Rentrop&Straton
31 Mar 2019