Marketing - profilare - procese decizionale in cazul unei institutii medicale
Intrebare: Cu privire la o institutie medicala, cum interpretati termenii marketing, profilare si realizarea unor procese decizionale automatizate, aplicate in domeniul medical?
Raspuns:
Din termenii enumerati de dumneavoastra, GDPR defineste, in mod expres, doar profilarea (crearea de profiluri). Explicatiile de mai jos le puteti folosi si in cazul unei institutii medicale.
1. Profilarea (crearea de profiluri)
Profilarea (crearea de profiluri) reprezinta orice forma de prelucrare automata a datelor cu caracter personal care consta in utilizarea datelor cu caracter personal pentru a evalua anumite aspecte personale referitoare la o persoana fizica, in special pentru a analiza sau prevedea aspecte privind performanta la locul de munca, situatia economica, sanatatea, preferintele personale, interesele, fiabilitatea, comportamentul, locul in care se afla persoana fizica respectiva sau deplasarile acesteia.
Crearea de profiluri este un proces format din trei elemente:
- trebuie sa fie o forma de prelucrare automata;
- trebuie sa fie efectuata asupra datelor cu caracter personal s i
- obiectivul crearii de profiluri trebuie sa fie acela de a evalua aspecte personale in legatura cu o persoana fizica.
2. Procese decizionale automatizate
Procesul decizional automatizat are un domeniu de aplicare diferit s i poate sa se suprapuna partial cu crearea de profiluri, ori sa rezulte din aceasta. Procesul decizional exclusiv automatizat este capacitatea de a lua decizii prin mijloace tehnologice, fara implicarea umana. Deciziile automatizate se pot baza pe orice tip de date, de exemplu:
- date furnizate in mod direct de persoanele in cauza (cum ar fi raspunsurile la un chestionar);
- date observate in legatura cu persoane (cum ar fi datele despre locatie colectate prin
intermediul unei aplicatii);
- date derivate sau obtinute prin inferenta, cum ar fi un profil deja creat al persoanei
(de exemplu, un punctaj de bonitate).
Deciziile automatizate se pot lua cu sau fara crearea de profiluri; crearea de profiluri se poate efectua fara luarea unor decizii automatizate. Cu toate acestea, crearea de profiluri s i procesul decizional automatizat nu sunt in mod necesar activitati separate. O actiune care a inceput ca un simplu proces decizional automatizat ar putea sa devina una bazata pe crearea de profiluri, in functie de modul in care sunt utilizate datele.
3. Marketing (direct)
In general, cand vorbim de marketing acesta include promovarea, publicitatea si vanzarea unor produse si/sau servicii. Ce este important de retinut este ca nu orice activitate de marketing intra sub reglementarea GDPR, textele Regulamentului referindu-se doar la marketingul direct. Marketingul direct inseamna promovarea unor bunurilor si serviciilor direct catre o anumita persoana prin orice tip de comunicare: telefon, e-mail, sms, posta.
1. Profilarea (crearea de profiluri)
Profilarea (crearea de profiluri) reprezinta orice forma de prelucrare automata a datelor cu caracter personal care consta in utilizarea datelor cu caracter personal pentru a evalua anumite aspecte personale referitoare la o persoana fizica, in special pentru a analiza sau prevedea aspecte privind performanta la locul de munca, situatia economica, sanatatea, preferintele personale, interesele, fiabilitatea, comportamentul, locul in care se afla persoana fizica respectiva sau deplasarile acesteia.
Crearea de profiluri este un proces format din trei elemente:
- trebuie sa fie o forma de prelucrare automata;
- trebuie sa fie efectuata asupra datelor cu caracter personal s i
- obiectivul crearii de profiluri trebuie sa fie acela de a evalua aspecte personale in legatura cu o persoana fizica.
2. Procese decizionale automatizate
Procesul decizional automatizat are un domeniu de aplicare diferit s i poate sa se suprapuna partial cu crearea de profiluri, ori sa rezulte din aceasta. Procesul decizional exclusiv automatizat este capacitatea de a lua decizii prin mijloace tehnologice, fara implicarea umana. Deciziile automatizate se pot baza pe orice tip de date, de exemplu:
- date furnizate in mod direct de persoanele in cauza (cum ar fi raspunsurile la un chestionar);
- date observate in legatura cu persoane (cum ar fi datele despre locatie colectate prin
intermediul unei aplicatii);
- date derivate sau obtinute prin inferenta, cum ar fi un profil deja creat al persoanei
(de exemplu, un punctaj de bonitate).
Deciziile automatizate se pot lua cu sau fara crearea de profiluri; crearea de profiluri se poate efectua fara luarea unor decizii automatizate. Cu toate acestea, crearea de profiluri s i procesul decizional automatizat nu sunt in mod necesar activitati separate. O actiune care a inceput ca un simplu proces decizional automatizat ar putea sa devina una bazata pe crearea de profiluri, in functie de modul in care sunt utilizate datele.
3. Marketing (direct)
In general, cand vorbim de marketing acesta include promovarea, publicitatea si vanzarea unor produse si/sau servicii. Ce este important de retinut este ca nu orice activitate de marketing intra sub reglementarea GDPR, textele Regulamentului referindu-se doar la marketingul direct. Marketingul direct inseamna promovarea unor bunurilor si serviciilor direct catre o anumita persoana prin orice tip de comunicare: telefon, e-mail, sms, posta.
Newsletter PortalProtectiaDatelor.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalProtectiaDatelor.ro si primesti cadou Raportul special "Munca la domiciliu - Aspecte practice privind GDPR"!
Articole similare din categoria GDPR pentru entitati medicale
21Nov2023
Prelucrarea datelor personale in cadrul unei clinici care furnizeaza servicii de Medicina Muncii
de Andrei Savescu
valabil la 21 Nov 2023
21Nov2023
Prelucrarea datelor personale in activitatea de programare medicala a unui salariat la cabinetul medical
de Andrei Savescu
valabil la 21 Nov 2023
13Sep2023
Temeiul legal al prelucrarii numarului de telefon al pacientilor in scopul confirmarii programarilor
de Andrei Savescu
valabil la 13 Sep 2023
11Iul2022
Comunicarea documentelor medicale catre angajator
de Andrei Savescu
valabil la 11 Iul 2022
26Feb2020
Servicii medicale - mod de informare clienti
de Colectivul de Specialisti Rentrop&Straton
valabil la 26 Feb 2020
22Nov2019
Clinica medicala ce prelucreaza date personale
de Portal Protectia Datelor
valabil la 22 Nov 2019