Informatii si formulare necesare pentru implementare GDPR
Intrebare: As dori cateva informatii si formulare necesare pentru implementare GDPR after school privat.
Raspuns: Cu titlu general, gradinitele si scolile prelucreaza numeroase date cu caracter personal atat ale copilului, cat si ale reprezentantilor sai legali. Copiii au nevoie de o protectie specifica a datelor lor cu caracter personal, intrucat pot fi mai putin constienti de riscurile, consecintele, garantiile in cauza si drepturile lor in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal, potrivit GDPR.
In principal, ar trebui sa acordati o atentie deosebita unor teme sensibile cu privire la datele personale folosite in procesul educational printre care:
- Supravegherea video
- Fotografierea la evenimentele scolare
- Conectivitatea wireless
- Crearea conturilor pentru parinti, elevi
- Profilarea
- Utilizarea retelelor sociale pentru anumite activitati
- Securitatea cibernetica
Masuri in relatia cu salariati
1. modificati sau adaptati procedurile de lucru astfel incat sa fie asigurat un acces cat mai restrans la datele cu caracter personal
2. implementati politici specifice in materia prelucrarii de date cu caracter personal la locul de munca, respectiv: Politica control acces la locul de munca, Politica bring your own device, Politica sisteme urmarire video CCTV, Politica utilizare autoturisme (daca este cazul) etc.
3. actualizati Regulamentului Intern cu dispozitii specifice privind prelucrarea datelor cu caracter personal, inclusiv stabilirea de sanctiuni
4. revizuiti fisele de post ale salariatilor care au atributii in materia prelucrarii datelor cu caracter personal
5. incheiati acorduri de confidentialiate cu salariatii care au atributii in materia prelucrarii datelor cu caracter personal
Masuri in relatia cu alti parteneri (persoane imputernicite)
Persoana imputernicita de operator reprezinta persoana fizica sau juridica ce prelucreaza datele cu caracter personal in numele dumneavoastra. Printre aceste societati se pot numara: societatea de contabilitatea si HR, societatea care asigura suportul IT, societatea care face curatenie etc.
6. revizuiti contractele existente cu furnizorii externi si includeti clauze specifice legate de protectia datelor cu caracter personal
7. incheiati acorduri privind protectia datelor cu caracter personal cu furnizorii noi
Masuri privind securizarea datelor
8. securizati din punct de vedere informatic datele personale;
9. implementati politici si proceduri in materia securitatii datelor care sa asigure un standard ridicat de protectie
Newsletter PortalProtectiaDatelor.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalProtectiaDatelor.ro si primesti cadou Raportul special "Munca la domiciliu - Aspecte practice privind GDPR"!
Articole similare din categoria Analize si solutii GDPR
29Aug2022
Efectuarea activitatilor in reteaua clientului. Documente necesare
de Andrei Savescu
valabil la 29 Aug 2022
18Dec2020
Fisa de post cu respectarea GDPR
de Colectivul de Specialisti Rentrop&Straton
valabil la 18 Dec 2020
24Nov2020
Activitatea unei companii si politici GDPR
de Colectivul de Specialisti Rentrop&Straton
valabil la 24 Nov 2020
28Oct2020
Copie dupa documente - de prezentat instantei
de Colectivul de Specialisti Rentrop&Straton
valabil la 28 Oct 2020
01Iun2020
Implementare GDPR in firma de comert
de Colectivul de Specialisti Rentrop&Straton
valabil la 01 Iun 2020
18Feb2020
GDPR implementat in companie - care sunt urmatorii pasi
de Andreea COMAN
valabil la 18 Feb 2020