Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Portal actualizat la 26 Decembrie 2024
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
PortalProtectiaDatelor.ro Un produs marca Rentrop&Straton
  • Intrebari si raspunsuri
  • Modele de documente
  • Opinia Specialistului
  • track_changesControl protectia datelor
  • Gestionarea datelor cu caracter personal in departamentul de salarizare


    Principii generale privind prelucrarea datelor

    Desfasurarea activitatii curente a oricarei societati presupune efectuarea de catre angajatii societatii a unor prelucrari de date cu caracter personal, care ar trebui sa se supuna urmatoarelor principii:
    • datele trebuie prelucrate in mod legal, echitabil si transparent;
    • datele trebuie colectate in scopuri determinate, explicite si legitime si nu sunt prelucrate ulterior intr-un mod incompatibil cu aceste scopuri; prelucrarea ulterioara in scopuri de arhivare in interes public, in scopuri de cercetare stiintifica sau istorica ori in scopuri statistice nu este considerata incompatibila cu scopurile initiale;
    • datele trebuie sa fie adecvate, relevante si limitate la ceea ce este necesar in raport cu scopurile in care sunt prelucrate;
    • datele trebuie sa fie exacte si, in cazul in care este necesar, sa fie actualizate; trebuie sa se ia toate masurile necesare pentru a se asigura ca datele cu caracter personal care sunt inexacte, avand in vedere scopurile pentru care sunt prelucrate, sunt sterse sau rectificate fara intarziere;
    • datele trebuie pastrate intr-o forma care permite identificarea persoanelor vizate pe o perioada care nu depaseste perioada necesara indeplinirii scopurilor in care sunt prelucrate datele; datele cu caracter personal vor fi stocate pe perioade mai lungi in masura in care acestea vor fi prelucrate exclusiv in scopuri de arhivare in interes public, in scopuri de cercetare stiintifica sau istorica ori in scopuri statistice;
    • datele trebuie prelucrate intr-un mod care asigura securitatea adecvata, inclusiv protectia impotriva prelucrarii neautorizate sau ilegale si impotriva pierderii, a distrugerii sau a deteriorarii accidentale, prin luarea de masuri tehnice sau organizatorice corespunzatoare.
    Un aspect important in activitatea departamentului de salarizare se refera la proport ionalitatea s i reducerea la minimum a datelor cu caracter personal. Pe ca t posibil, angajatii din departamentul de salarizare ar trebui sa reduca la minimum informat iile i nregistrate, evident tinand cont si de respectarea dispozitiilor legale.

    De asemenea, angajatorii ar trebui sa t ina cont de principiul reducerii la minimum a datelor atunci ca nd decid sa utilizeze tehnologii noi. Informat iile ar trebui sa fie stocate pe perioada minima necesara , cu indicarea perioadei de pa strare. Ori de ca te ori exista informat ii care nu mai sunt necesare, acestea ar trebui sa fie eliminate.

    Limitarea accesului

    Documentele cu date cu caracter personal ale angajatilor trebuie pastrate, in scopul indeplinirii obligatiilor legale, la fiecare punct de lucru al Operatorului pentru a fi prezentate in cazul unor eventuale controale ale autoritatilor.

    Cu titlu de exemplu, ne referim la: contractul individual de munca si actele aditionale care demonstreaza prelungirea contractului de munca, functia, carnetele PSI si SSM.

    Datele cu caracter personal care sunt obligatoriu a fi pastrate, contin si informatii din categoria celor speciale, asa cum sunt informatiile referitoare la starea de sanatate a angajatilor.

    Avand in vedere importanta pastrarii confidentialitatii acestor informatii, accesul la aceste date cu caracter personal va fi limitat la un numar 2 pana la 4 persoane pentru fiecare punct de lucru, in functie de grila de personal.

    Persoanele cu atributii specifice vor fi desemnate prin decizie de catre Manageri din cadrul Operatorului pentru punctele de lucru a caror activitate o coordoneaza.

    Acestora le vor fi trasate sarcini speciale de confidentialitate prin contractul individual de munca, fisa postului sau Regulamentul de Ordine Interioara al Operatorului.

    Datele cu caracter personal ale angajatilor vor fi pastrate fie intru-un seif actionat cu cifru sau cheie, intr-o incapere actionata cu o cheie sau cartela sau intr-un fiset actionat cu o cheie sau cartela.

    Angajatii desemnati de Operator au responsabilitatea de a tine in permanenta incuiat seiful/fisetul atunci cand acesta nu este folosit.

    Combinatia cifrului, cheile sau cartelele vor fi predate de catre Operator catre angajatii responsabili, printr-un proces-verbal semnat de ambele parti.

    Transmiterea de informatii

    Angajatii oricarei societati ar trebui sa transmita datele legate de angajatii si clientii sai entitatilor care apartin de aceasta doar daca este necesar sau, daca este posibil, in conformitate cu legea aplicabila.

    Transmiterea entitatilor afiliate Operatorului a datelor referitoare la clientii societatii este permisa, cu titlu de exemplu, in urmatoarele cazuri:
    • Atunci cand interesele in joc sunt echilibrate: transmiterea este permisa, in scopul respectarii prevederilor legate de combaterea spalarii banilor, in ceea ce priveste datele referitoare la raportarea tranzactiilor suspecte . Pe cale de consecinta, numai Angajatii numiti pentru executarea masurilor impotriva spalarii banilor au dreptul de a transmite si a primi asemenea date personale.
    • Date anonime (de ex. in scopuri statistice sau in scopul analizei pietei).
    Transmiterea datelor referitoare atat la clienti, cat si la angajati este permisa, cu titlu de exemplu, in urmatoarele cazuri:
    • Cand exista consimtamantul expres al persoanelor vizate: consimtamantul trebuie sa fie specific si, astfel, strict legat de obiectul pentru care respectiva transmitere este efectuata. Pe cale de consecinta, pentru ca societatea sa se asigure ca acceptul a fost acordat legitim de catre client, este necesara verificarea continutului notificarii de informare trimise clientului si formularul de consimtamant aferent.
    • Cazurile care sunt echivalente consimtamantului (ex.: interes legitim al Operatorului).
    IMPORTANT! Executarea unui contract si indeplinirea unor obligatii legale sunt cazurile cele mai frecvente de prelucrare a datelor cu caracter personal in cadrul departamentului de salarizare, prin urmare nu este necesara acordarea consimtamantului salariatilor pentru aceste prelucrari de date.

    Newsletter PortalProtectiaDatelor.ro

    Munca la domiciliu - Aspecte practice privind GDPR

    Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
    Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalProtectiaDatelor.ro si primesti cadou Raportul special "Munca la domiciliu - Aspecte practice privind GDPR"!

    Da, doresc sa ma abonez si sa primesc informatii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

    x