Formulare ce trebuie semnate intr-o agentie de turism
Intrebare: Ce formulare ar trebui sa semneze o persoana fizica, atunci cand vine intr-o agentie de turism pentru a primi oferte personalizate prin email, telefon, si la incheierea unui contract pentru un sejur?
Raspuns: Persoana vizata ar trebui informata cu privire la informatiile prevazute in art. 13 din Regulamentul 679/2016 (scopurile in care sunt prelucrate datele cu caracter personal, precum si temeiul juridic al prelucrarii, in cazul in care prelucrarea se face in temeiul articolului 6 alineatul (1) litera (f), interesele legitime urmarite de operator sau de o parte terta, destinatarii sau categoriile de destinatari ai datelor cu caracter personal etc.).
Daca oferta personalizata transmisa persoanei vizate este o consecinta a unei cereri exprese si punctuale a de primi o astfel de oferta, aceasta ipoteza s-ar incadra la temeiul legal de prelucrare prevazut de art. 6 alin. 1 lit. b) GDPR: prelucrarea este necesara (...) pentru a face demersuri la cererea persoanei vizate inainte de incheierea unui contract . In aceasta situatie trebuie sa fiti in masura sa dovediti situatia de fapt (initiativa persoanei vizate), adica imprejurarea solicitarii exprese a acesteia de a primit o oferta personalizata. Apreciem ca este suficienta transmiterea ofertei pe o singura cale (de exemplu, prin e-mail). De asemenea, rutina mesajelor transmise clientilor, beneficiari ai unui serviciu, nu sunt considerate marketing direct cu alte cuvinte, corespondenta cu clientii prin care le sunt furnizate informatii necesare despre un contract curent (ex. modificari ai termenilor si conditiilor sau tarife).
Daca ipoteza pe care o aveti in vedere vizeaza transmiterea in scop de marketing de oferte prin e-mail, telefon etc. persoanelor vizate apreciem ca trebuie sa aveti consimtamantul expres al acestora, care ar trebui acordat in functie de mijlocul pe care il utilizati pentru transmiterea ofertelor (de exemplu prin e-mail sau prin telefon). Atentie insa ca ar trebui ca persoana vizata sa isi poata oricand retrage consimtamantul...indiferent de mijlocul utilizat si la fel de usor precum a fost acordat. Retineti faptul ca indiferent de temeiul legal de prelucrare utilizat pentru activitatile de marketing din perspectiva GDPR, veti avea nevoie de consimtamantul persoanelor vizate pentru a va conforma cu reglementarile comunicatiilor electronice (Privacy and Electronic Communications Regulations - PECR).
Ca raspuns succint la intrebarea dumneavoastra, GDPR nu se reduce la semnarea unor formulare, care in esenta ar induce ideea de standardizare. Toate documentele/actiunile intreprinse in scopul conformarii cu GDPR trebuie personalizate activitatilor concrete realizate. De asemenea, GDPR nu se reduce la documente semnate de persoana vizate ci are in vedere inclusiv asigurarea parghiilor tehnice in situatia de fapt expusa...si conservarea dovezilor fiecarei actiuni intreprinse.
Newsletter PortalProtectiaDatelor.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalProtectiaDatelor.ro si primesti cadou Raportul special "Munca la domiciliu - Aspecte practice privind GDPR"!
Articole similare din categoria GDPR pentru HoReCa
23Iun2022
Acord prelucrare date personale pentru activitatile de turism
de Colectivul de Specialisti Rentrop&Straton
valabil la 23 Iun 2022
02Dec2020
Acord de marketing in momentul in care s-a incheiat un contract
de Andrei Savescu
valabil la 02 Dec 2020
22Iul2019
Politici necesare pentru o platforma de turism
de Colectivul de Specialisti Rentrop&Straton
valabil la 22 Iul 2019