Evaluarea angajatilor in contextul GDPR (chestionare online, evaluari de tip 360)
Dezvoltarea competentelor profesionale ale angajatilor si actualizarea permanenta a sistemului de evaluare a performantei acestora, in vederea integrarii tuturor pozitiilor existente in cadrul companiei, reprezinta o preocupare constanta a companiilor. Evaluarea performantei individuale reprezinta un aspect extrem de important care sta la baza dezvoltarii personale, profesionale, dar care este in acelasi timp instrumentul de masurare a eficientei angajatilor.
Fiecare angajat ar trebui sa participe la procesul de evaluare a performantelor. Acest proces reprezinta baza succesului profesional al angajatilor si un punct de pornire pentru strategia de afaceri a companiei. Procesul de evaluare a performantelor trebuie sa integreze scopurile companiei, valorile si viziunea acesteia in aspiratiile individuale de dezvoltare a carierei si defineste modul prin care angajatul poate trece la urmatorul nivel al carierei.
Evaluarea 360 de grade sau multisursa este una dintre cele mai raspandite si cuprinzatoare modalitati prin care angajatorul poate primi feedback despre un angajat sau despre un manager de departament din cadrul companiei. Fie ca este evaluat de sefi, subalterni sau colegi, persoana supusa verificarii este caracterizata din mai multe surse si pe mai multe niveluri, ceea ce ofera imaginea cea mai apropiata de realitate.
Desi inca destul de controversata, metoda este foarte folosita in randul managerilor care vor sa-si evalueze oamenii cu care lucreaza, tocmai datorita complexitatii ei. O evaluare 360 poate fi facuta de catre manager, colegi sau clienti, dar poate cuprinde, de asemenea, si o autoevaluare pe care angajatul si-o face la locul de munca, la cererea angajatorului.
Cel mai important aspect al evaluarii 360 este anonimatul. In afara sefului direct, ceilalti participanti la feedback-ul multisursa trebuie sa ramana anonimi, pentru ca acestia sa ofere mai multe infomatii si chiar recomandari in ceea ce priveste activitatea angajatului evaluat.
Trebuie comunicat de la inceput salariatilor ca evaluarea 360 de grade nu trebuie perceputa ca o forma de spionaj sau de reclamatie si nu trebuie tratata din perspectiva negativa. Evaluarea 360 de grade ar trebui reglementata in Regulamentul intern sau in procedurile existente la nivelul angajatorului, respectiv: cand are dreptul compania sa aplice evaluarea 360 de grade, precum si toate conditiile cu privire la testare. Astfel, in documentele interne ale angajatorului ar trebuie sa fie precizat cine are acces la rezultatele testelor si cum se folosesc informatiile.
Fiecare angajat ar trebui sa participe la procesul de evaluare a performantelor. Acest proces reprezinta baza succesului profesional al angajatilor si un punct de pornire pentru strategia de afaceri a companiei. Procesul de evaluare a performantelor trebuie sa integreze scopurile companiei, valorile si viziunea acesteia in aspiratiile individuale de dezvoltare a carierei si defineste modul prin care angajatul poate trece la urmatorul nivel al carierei.
Evaluarea 360 de grade sau multisursa este una dintre cele mai raspandite si cuprinzatoare modalitati prin care angajatorul poate primi feedback despre un angajat sau despre un manager de departament din cadrul companiei. Fie ca este evaluat de sefi, subalterni sau colegi, persoana supusa verificarii este caracterizata din mai multe surse si pe mai multe niveluri, ceea ce ofera imaginea cea mai apropiata de realitate.
Desi inca destul de controversata, metoda este foarte folosita in randul managerilor care vor sa-si evalueze oamenii cu care lucreaza, tocmai datorita complexitatii ei. O evaluare 360 poate fi facuta de catre manager, colegi sau clienti, dar poate cuprinde, de asemenea, si o autoevaluare pe care angajatul si-o face la locul de munca, la cererea angajatorului.
Cel mai important aspect al evaluarii 360 este anonimatul. In afara sefului direct, ceilalti participanti la feedback-ul multisursa trebuie sa ramana anonimi, pentru ca acestia sa ofere mai multe infomatii si chiar recomandari in ceea ce priveste activitatea angajatului evaluat.
Trebuie comunicat de la inceput salariatilor ca evaluarea 360 de grade nu trebuie perceputa ca o forma de spionaj sau de reclamatie si nu trebuie tratata din perspectiva negativa. Evaluarea 360 de grade ar trebui reglementata in Regulamentul intern sau in procedurile existente la nivelul angajatorului, respectiv: cand are dreptul compania sa aplice evaluarea 360 de grade, precum si toate conditiile cu privire la testare. Astfel, in documentele interne ale angajatorului ar trebuie sa fie precizat cine are acces la rezultatele testelor si cum se folosesc informatiile.
Newsletter PortalProtectiaDatelor.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalProtectiaDatelor.ro si primesti cadou Raportul special "Munca la domiciliu - Aspecte practice privind GDPR"!
Articole similare din categoria GDPR pentru HR
23Apr2020
Informarea utilizatorilor/salariatilor
de Colectivul de Specialisti Rentrop&Straton
23 Apr 2020
23Apr2020
Responsabilizarea salariatilor cu privire la prelucrarea datelor
de Colectivul de Specialisti Rentrop&Straton
23 Apr 2020
06Feb2020
Inregistrarile si modificarile operate in ReviSal
de Colectivul de Specialisti Rentrop&Straton
06 Feb 2020
23Oct2019
Aspecte ce trebuie luate in calcul daca prelucrati date privind sanatatea
de Colectivul de Specialisti Rentrop&Straton
23 Oct 2019
22Oct2019
Colectarea si utilizarea datelor cu caracter personal privind sanatatea angajatilor
de Colectivul de Specialisti Rentrop&Straton
22 Oct 2019
21Oct2019
Sanatatea si securitatea in munca
de Colectivul de Specialisti Rentrop&Straton
21 Oct 2019