Despre semnificatia juridica a dezabonarii de la newsletter in privinta datelor cu caracter personal
Daca un newsletter transmis via e-mail de catre un operator abonatilor sai este utilizat in scop de marketing direct, atunci faptul ca un abonat la newsletter, persoana vizata, se dezaboneaza, are semnificatia prevazuta de art. 21 alin. 2 GDPR, in sensul ca persoana se opune prelucrarii in scop de marketing direct a datelor sale, in masura in care prelucrarea este legata de marketingul direct respectiv. Cu alte cuvinte, prelucrarea in continuare a datelor personale, dar nu in scop de marketing direct, nu este prohibita, cum este cazul, spre exemplu, cand prelucrarea datelor referitoare la newsletter se face pentru conservarea dovezilor raporturilor contractuale care au fost initiate prin marketing direct.
Pe de alta parte, dezabonarea de la newsletter are semnificatia faptului ca persoana vizata se opune inclusiv crearii de profiluri, respectiv datele nu mai pot fi folosite pentru conturarea in continuare a profilului persoanei vizate. Expresia "crearea de profiluri" din cuprinsul art. 21 si 22 GDPR se refera la viitor, nu la trecut. Cu alte cuvinte, profilul persoanei vizate poate ramane stocat. Aceasta imprejurare nu are relevanta pentru marketingul direct in cauza, pentru ca in viitor persoana care s-a dezabonat nu va mai primi newsletter-ul, insa este relevanta pentru marketingul direct adresat celor care au intrat in raporturi contractuale cu operatorul. Cu alte cuvinte, marketingul direct adresat celor care au cumparat va lua in considerare profilul.
In orice caz, prelucrarea datelor cu caracter personal ale abonatilor la newsletter poate sa continue dupa dezabonare, daca operatorul pastreaza evidenta abonarilor si dezbonarilor pentru a se putea apara de sanctiuni administrative sau civile care ar putea sa apara in legatura cu newsletter-ul. O asemenea motivare poate sa fie chiar imperioasa, in cazul in care fostul abonat se adreseaza operatorului cu solicitari vizand newsletter-ul sau insasi relatia sa contractuala cu operatorul.
Pe de alta parte, dezabonarea de la newsletter are semnificatia faptului ca persoana vizata se opune inclusiv crearii de profiluri, respectiv datele nu mai pot fi folosite pentru conturarea in continuare a profilului persoanei vizate. Expresia "crearea de profiluri" din cuprinsul art. 21 si 22 GDPR se refera la viitor, nu la trecut. Cu alte cuvinte, profilul persoanei vizate poate ramane stocat. Aceasta imprejurare nu are relevanta pentru marketingul direct in cauza, pentru ca in viitor persoana care s-a dezabonat nu va mai primi newsletter-ul, insa este relevanta pentru marketingul direct adresat celor care au intrat in raporturi contractuale cu operatorul. Cu alte cuvinte, marketingul direct adresat celor care au cumparat va lua in considerare profilul.
In orice caz, prelucrarea datelor cu caracter personal ale abonatilor la newsletter poate sa continue dupa dezabonare, daca operatorul pastreaza evidenta abonarilor si dezbonarilor pentru a se putea apara de sanctiuni administrative sau civile care ar putea sa apara in legatura cu newsletter-ul. O asemenea motivare poate sa fie chiar imperioasa, in cazul in care fostul abonat se adreseaza operatorului cu solicitari vizand newsletter-ul sau insasi relatia sa contractuala cu operatorul.
Newsletter PortalProtectiaDatelor.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalProtectiaDatelor.ro si primesti cadou Raportul special "Munca la domiciliu - Aspecte practice privind GDPR"!
Articole similare din categoria GDPR pentru activitati de marketing
04Nov2018
Aspecte introductive - privind GDPR in activitatile de marketing
de Andreea COMAN
04 Nov 2018
04Nov2018
Cand ne putem baza pe interesul legitim pentru activitatile de marketing?
de Andreea COMAN
04 Nov 2018
04Nov2018
Care sunt pasii de urmat din perspectiva GDPR pentru compania de marketing?
de Andreea COMAN
04 Nov 2018
04Nov2018
Aspectele principale care trebuie avute in vedere in activitatile de marketing
de Andreea COMAN
04 Nov 2018