Colectarea de date cu caracter personal sub forma de baze de date
Intrebare: Suntem o companie care a colectat date cu caracter personal sub forma de baze de date de marketing de-a lungul catorva ani. Se aplica prevederile GDPR?
Raspuns:
Una dintre cele mai mari probleme aparute odata cu introducerea GDPR-ului este zona de consimtamant, ca baza legala a prelucrarii si, in special, consimtamantul pentru marketing. Consimtamantul prevazut de GDPR trebuie sa fie dat in mod liber liber si fara ambiguitate.
Noul regulament GDPR necesita consimtamant printr-un opt-in prin care persoana vizata bifeaza o caseta pentru a accepta sa primeasca materiale de marketing. Prin urmare, organizatiile ar trebui sa isi revizuiasca bazele de date pentru consimtamant adecvat.
O problema semnificativa legata de obtinerea consimtamantului este rata de raspuns la astfel de solicitari, care de cele mai multe ori este una redusa. Orice non-raspuns la astfel de solicitari nu presupune acordul/consimtamantul asumat si nu puteti contacta aceste persoane vizate din nou.
In practica, multe organizatii privesc noua reglementare GDPR ca pe o oportunitate reala si efectiva de curatare a bazelor de date de marketing dar si ca un instrument real si efectiv prin intermediul caruia companiile se asigura ca bazele de date sunt mai bine directionate catre cei care sunt cu adevarat interesati sa primeasca informatiile cu specific de marketing.
Noul regulament GDPR necesita consimtamant printr-un opt-in prin care persoana vizata bifeaza o caseta pentru a accepta sa primeasca materiale de marketing. Prin urmare, organizatiile ar trebui sa isi revizuiasca bazele de date pentru consimtamant adecvat.
O problema semnificativa legata de obtinerea consimtamantului este rata de raspuns la astfel de solicitari, care de cele mai multe ori este una redusa. Orice non-raspuns la astfel de solicitari nu presupune acordul/consimtamantul asumat si nu puteti contacta aceste persoane vizate din nou.
In practica, multe organizatii privesc noua reglementare GDPR ca pe o oportunitate reala si efectiva de curatare a bazelor de date de marketing dar si ca un instrument real si efectiv prin intermediul caruia companiile se asigura ca bazele de date sunt mai bine directionate catre cei care sunt cu adevarat interesati sa primeasca informatiile cu specific de marketing.
Newsletter PortalProtectiaDatelor.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalProtectiaDatelor.ro si primesti cadou Raportul special "Munca la domiciliu - Aspecte practice privind GDPR"!
Articole similare din categoria GDPR pentru activitati de marketing
26Mar2024
Divulgarea datelor personale ale participantilor unui eveniment catre ceilalti participanti
de Andrei Savescu
valabil la 26 Mar 2024
01Aug2023
Utilizarea fotografiilor angajatilor pe platforme de social media
de Andrei Savescu
valabil la 01 Aug 2023
28Iul2023
Model contract de prestari servicii de promovare pe social media
de Colectivul de Specialisti Rentrop&Straton
valabil la 28 Iul 2023
04Iun2020
Datele colectate pe facturi conform GDPR
de Colectivul de Specialisti Rentrop&Straton
valabil la 04 Iun 2020
20Nov2019
Prelucrarea datelor potentialilor clienti veniti din website-uri sau social media
de Colectivul de Specialisti Rentrop&Straton
valabil la 20 Nov 2019
11Nov2019
Detinere liste media de catre o agentie de PR
de Portal Protectia Datelor
valabil la 11 Nov 2019