Afisarea semnaturilor olografe ale reprezentatilor institutiilor publice
Intrebare: Prin prezenta, supunem atentiei dvs. urmatoarele aspecte cu privire la aplicarea dispozitiilor legale referitoare al protectia datelor cu caracter personal: La nivelul Municipiului X, in mod frecvent, apar in presa scrisa documente care contin semnaturile olografe ale functionarilor publici de conducere din aparatul de specialitate al Primarului Municipiului X si semnaturile olografe ale reprezentantilor unor institutii private (in cazul de speta conducerea unei institutii bancare) ca de altfel si documente diverse cu rezolutiile si semnaturile olografe ale persoanelor care le repartizeaza in cadrul institutiei. Potrivit celor de mai sus, va rugam sa precizati daca aparitia in presa scrisa sau in spatiul public, in orice alt mod, a unor documente continand semnaturi olografe, incalca dreptul la protectia datelor cu caracter personal si implicit dispozitiile legale in materie. Multumim!
Raspuns: Difuzarea publica a datelor cu caracter personal, adica diseminarea acestora, este o operatiune de prelucrare, potrivit art. 4 pct. 2 GDPR. Potrivit art. 7 din Legea nr. 190/2018, pot fi difuzate date cu caracter personal atunci cand prelucrarea (difuzarea este o operatiune de prelucrare) priveste date cu caracter personal care sunt strans legate de calitatea de persoana publica a persoanei vizate ori de caracterul public al faptelor in care este implicata.
Dar in speta dumneavoastra sunt aplicabile si dispozitiile art. 5 alin. 1 lit. c) GDPR, potrivit carora prelucrarea datelor cu caracter personal trebuie limitata la ceea ce este necesar in raport cu scopurile in care sunt prelucrate ( reducerea la minimum a datelor ).
Cu alte cuvinte, este legala atat difuzarea de informatii cu privire la actele administrative cat si difuzarea numelui semnatarilor, pentru a putea fi identificati, insa nu este legala publicarea semnaturilor acestor persoane, aplicate pe acte care sunt destinate unor destinatari individuali, intrucat difuzarea imaginii semnaturii nu este catusi de putin necesara scopului de a asigura informarea publicului, incalcand prevederile art. 5 alin. 1 lit. c) GDPR. O mentiune importanta care se cuvine sa fie facuta este ca responsabilitatea respectarii acestei exigentei minimizarii datelor revine, potrivit art. 5 alin. 2 GDPR, operatorului, adica, in speta, organului de presa sau persoanei fizice care posteaza pe Facebook.
Newsletter PortalProtectiaDatelor.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalProtectiaDatelor.ro si primesti cadou Raportul special "Munca la domiciliu - Aspecte practice privind GDPR"!
Articole similare din categoria DPO
18Oct2022
Registrul activitatilor de prelucrare a datelor cu caracter personal al Directiei Juridice
de Andrei Savescu
valabil la 18 Oct 2022
12Ian2022
Obligativitatea comunicarii continutului unei sesizari catre persoana vizata
de Andrei Savescu
valabil la 12 Ian 2022
25Oct2021
Poate fi desemnat resposabil DPO - Directorul Directiei Tehnologia Informatiei?
de Andrei Savescu
valabil la 25 Oct 2021
06Ian2021
Conflict de interese in cazul in care responsabilul cu protectia datelor este numit si secretar
de Andrei Savescu
valabil la 06 Ian 2021
28Sep2020
Activitati ce trebuie intreprinse de DPO
de Colectivul de Specialisti Rentrop&Straton
valabil la 28 Sep 2020