Activitati pe care le poate desfasura personalul de control al Autoritatii
Intrebare: Ce activitati poate desfasura personalul de control din cadrul Autoritatii de supraveghere?
Raspuns:
Autoritatea nationala de supraveghere efectueaza investigatii, in cazurile si conditiile prevazute in competenta sa, prin personalul imputernicit in acest scop, de catre presedintele Autoritatii nationale de supraveghere, denumit generic personal de control.
Personalul de control are dreptul sa efectueze investigatii, inclusiv inopinate, sa ceara si sa obtina de la operator si persoana imputernicita de operator, precum si, dupa caz, de la reprezentantul acestora, la fata locului si/sau in termenul stabilit, orice informatii si documente, indiferent de suportul de stocare, sa ridice copii de pe acestea, sa aiba acces la oricare dintre incintele operatorului si persoanei imputernicite de operator, precum si sa aiba acces si sa verifice orice echipament, mijloc sau suport de stocare a datelor, necesare desfasurarii investigatiei, potrivit art. 14 alin. (2) Legea nr. 102/2005.
In cadrul investigatiilor efectuate pe teren, personalul de control al Autoritatii de supraveghere desfasoara urmatoarele activitati:
a) deplasarea la sediul/domiciliul/punctul de lucru sau alte locatii unde isi desfasoara activitatea entitatea controlata;
b) prezentarea legitimatiei de control si a imputernicirii, dupa caz, reprezentantilor entitatii controlate, care vor asigura participarea persoanelor competente sa dea relatii/informatii in domeniul controlat. Persoanele desemnate de entitatea controlata/responsabilul pentru protectia datelor participa la efectuarea controlului, prin furnizarea informatiilor si a documentelor solicitate de catre echipa de control, si semneaza actele de control incheiate;
c) in situatiile prevazute de lege, prezentarea autorizatiei judiciare emise de catre presedintele Curtii de Apel Bucuresti sau de catre un judecator delegat de acesta;
d) solicitarea inregistrarii ordinului de deplasare si a imputernicirii, daca este cazul;
e) inscrierea in registrul de control al entitatii controlate a datelor privind registrul unic de control, daca este cazul;
f) prezentarea obiectivelor investigatiei;
g) verificarea tuturor aspectelor care au legatura cu obiectul investigatiei prin solicitarea oricaror informatii legate de obiectivele controlului;
h) verificarea oricarui document, echipament, mijloc sau suport de stocare a datelor necesare desfasurarii investigatiei;
i) ridicarea documentelor, in copie certificata de catre entitatea controlata, sau a inregistrarilor relevante care au legatura cu obiectul controlului si anexarea acestora la procesul-verbal de constatare/sanctionare;
j) intocmirea procesului-verbal de constatare/sanctionare, prin evidentierea situatiilor prezentate de entitatea controlata, a declaratiilor reprezentantilor acesteia si a constatarilor proprii si aplicarea de sanctiuni contraventionale sau a altor tipuri de masuri corective, dupa caz;
k) aplicarea sanctiunii amenzii in situatia in care cuantumul acesteia nu depaseste echivalentul in lei al sumei de 300.000 euro;
l) aplicarea masurilor corective prevazute de lege;
m) intocmirea planului de remediere in situatiile prevazute de lege;
n) formularea recomandarilor necesare pentru remedierea deficientelor constatate, dupa caz;
o) inmanarea/comunicarea catre entitatea controlata a copiei procesului-verbal de constatare/sanctionare.
Personalul de control are dreptul sa efectueze investigatii, inclusiv inopinate, sa ceara si sa obtina de la operator si persoana imputernicita de operator, precum si, dupa caz, de la reprezentantul acestora, la fata locului si/sau in termenul stabilit, orice informatii si documente, indiferent de suportul de stocare, sa ridice copii de pe acestea, sa aiba acces la oricare dintre incintele operatorului si persoanei imputernicite de operator, precum si sa aiba acces si sa verifice orice echipament, mijloc sau suport de stocare a datelor, necesare desfasurarii investigatiei, potrivit art. 14 alin. (2) Legea nr. 102/2005.
In cadrul investigatiilor efectuate pe teren, personalul de control al Autoritatii de supraveghere desfasoara urmatoarele activitati:
a) deplasarea la sediul/domiciliul/punctul de lucru sau alte locatii unde isi desfasoara activitatea entitatea controlata;
b) prezentarea legitimatiei de control si a imputernicirii, dupa caz, reprezentantilor entitatii controlate, care vor asigura participarea persoanelor competente sa dea relatii/informatii in domeniul controlat. Persoanele desemnate de entitatea controlata/responsabilul pentru protectia datelor participa la efectuarea controlului, prin furnizarea informatiilor si a documentelor solicitate de catre echipa de control, si semneaza actele de control incheiate;
c) in situatiile prevazute de lege, prezentarea autorizatiei judiciare emise de catre presedintele Curtii de Apel Bucuresti sau de catre un judecator delegat de acesta;
d) solicitarea inregistrarii ordinului de deplasare si a imputernicirii, daca este cazul;
e) inscrierea in registrul de control al entitatii controlate a datelor privind registrul unic de control, daca este cazul;
f) prezentarea obiectivelor investigatiei;
g) verificarea tuturor aspectelor care au legatura cu obiectul investigatiei prin solicitarea oricaror informatii legate de obiectivele controlului;
h) verificarea oricarui document, echipament, mijloc sau suport de stocare a datelor necesare desfasurarii investigatiei;
i) ridicarea documentelor, in copie certificata de catre entitatea controlata, sau a inregistrarilor relevante care au legatura cu obiectul controlului si anexarea acestora la procesul-verbal de constatare/sanctionare;
j) intocmirea procesului-verbal de constatare/sanctionare, prin evidentierea situatiilor prezentate de entitatea controlata, a declaratiilor reprezentantilor acesteia si a constatarilor proprii si aplicarea de sanctiuni contraventionale sau a altor tipuri de masuri corective, dupa caz;
k) aplicarea sanctiunii amenzii in situatia in care cuantumul acesteia nu depaseste echivalentul in lei al sumei de 300.000 euro;
l) aplicarea masurilor corective prevazute de lege;
m) intocmirea planului de remediere in situatiile prevazute de lege;
n) formularea recomandarilor necesare pentru remedierea deficientelor constatate, dupa caz;
o) inmanarea/comunicarea catre entitatea controlata a copiei procesului-verbal de constatare/sanctionare.
Newsletter PortalProtectiaDatelor.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalProtectiaDatelor.ro si primesti cadou Raportul special "Munca la domiciliu - Aspecte practice privind GDPR"!
Articole similare din categoria Analize GDPR
27Nov2020
Colectare date personale
de Colectivul de Specialisti Rentrop&Straton
valabil la 27 Nov 2020
18Mai2020
Prelucrarea este necesara in vederea indeplinirii unei obligatii legale
de Laurentiu Petre
valabil la 18 Mai 2020
22Mai2019
Procedura standard privind modul de actiune in cazul unui incident de securitate
de Andreea COMAN
valabil la 22 Mai 2019
27Mar2019
Consimtamantul pentru prelucrarea datelor personale ale copiilor angajatilor
de Laurentiu Petre
valabil la 27 Mar 2019
21Mar2019
Utilizare date personale pentru redacatrea unui anunt de angajare
de Laurentiu Petre
valabil la 21 Mar 2019
04Feb2019
Sarcini si atributii DPO pentru implementare GDPR
de Alexandru MATEI
valabil la 04 Feb 2019