Accesul la imaginile inregistrate de camerele de supraveghere. Regulile GDPR
Multe dintre probleme legate de protectia datelor cu caracter personal care apar in timpul monitorizarii video in locuri publice apar, de fapt, si la locul de munca.
Utilizarea supravegherii video pentru a monitoriza modul in care personalul isi desfasoara activitatea ar trebui evitata, in afara de cazurile exceptionale in care un organism demonstreaza ca are un interes legitim (imperativ) in realizarea monitorizarii.
In cazul in care nu se poate renunta la sistemul de supraveghere video, angajatorul trebuie sa se asigure ca drepturile de acces la materialul inregistrat trebuie sa fie limitate la un numar redus de persoane identificate in mod clar. Aceste drepturi limitate de acces trebuie sa fie atribuite in mod strict nevoii de cunoastere si trebuie sa va asigurati ca utilizatorii autorizati pot accesa numai acele date cu caracter personal la care se refera drepturile lor de acces.
Sunt necesare eforturi suplimentare pentru a se asigura ca o politica consecventa este stabilita in acest sens, ca politica este pusa in aplicare si ca aceasta este comunicata efectiv persoanelor vizate.
Tot personalul cu drepturi de acces, inclusiv personalul extern care efectueaza operatiuni CCTV de zi cu zi sau intretinerea sistemului, ar trebui sa beneficieze de formare/instruire privind protectia datelor cu caracter personal si ar trebui sa cunoasca dispozitiile legale in materie.
Formarea este mai ales necesara atunci cand se instaleaza un nou sistem, cand se efectueaza modificari semnificative ale sistemului sau in cazul noilor veniti.
Tot personalul cu drepturi de acces, inclusiv personalul extern care efectueaza operatiunile CCTV de zi cu zi sau intretinerea sistemului, precum si companiile externe, ar trebui sa semneze angajamente de confidentialitate pentru a se asigura ca acestia nu transfera, nu afiseaza si nu dezvaluie altfel continutul oricarei inregistrari de supraveghere video catre oricine, cu exceptia destinatarilor autorizati.
Utilizarea supravegherii video pentru a monitoriza modul in care personalul isi desfasoara activitatea ar trebui evitata, in afara de cazurile exceptionale in care un organism demonstreaza ca are un interes legitim (imperativ) in realizarea monitorizarii.
In cazul in care nu se poate renunta la sistemul de supraveghere video, angajatorul trebuie sa se asigure ca drepturile de acces la materialul inregistrat trebuie sa fie limitate la un numar redus de persoane identificate in mod clar. Aceste drepturi limitate de acces trebuie sa fie atribuite in mod strict nevoii de cunoastere si trebuie sa va asigurati ca utilizatorii autorizati pot accesa numai acele date cu caracter personal la care se refera drepturile lor de acces.
Sunt necesare eforturi suplimentare pentru a se asigura ca o politica consecventa este stabilita in acest sens, ca politica este pusa in aplicare si ca aceasta este comunicata efectiv persoanelor vizate.
Tot personalul cu drepturi de acces, inclusiv personalul extern care efectueaza operatiuni CCTV de zi cu zi sau intretinerea sistemului, ar trebui sa beneficieze de formare/instruire privind protectia datelor cu caracter personal si ar trebui sa cunoasca dispozitiile legale in materie.
Formarea este mai ales necesara atunci cand se instaleaza un nou sistem, cand se efectueaza modificari semnificative ale sistemului sau in cazul noilor veniti.
Tot personalul cu drepturi de acces, inclusiv personalul extern care efectueaza operatiunile CCTV de zi cu zi sau intretinerea sistemului, precum si companiile externe, ar trebui sa semneze angajamente de confidentialitate pentru a se asigura ca acestia nu transfera, nu afiseaza si nu dezvaluie altfel continutul oricarei inregistrari de supraveghere video catre oricine, cu exceptia destinatarilor autorizati.
Newsletter PortalProtectiaDatelor.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalProtectiaDatelor.ro si primesti cadou Raportul special "Munca la domiciliu - Aspecte practice privind GDPR"!
Articole similare din categoria GDPR pentru HR
28Mai2020
Telemunca (WFH) fara echipament de serviciu. Riscurile GDPR
de Portal Protectia Datelor
28 Mai 2020