Ce documente atesta aplicarea corecta a GDPR?
Intrebare: Care sunt documentele care arata aplicarea corecta a prevederilor Regulamentului in cadrul Departamentului Resurse Umane si Contabilitate (de exemplu, in cazul salariatului care are copil si care solicita aplicarea deducerii personale, ce documente trebuie sa ceara si sa faca angajatorul?)
Raspuns: Pentru stabilirea deducerii personale la care are dreptul, contribuabilul va depune la platitorul de venituri din salarii o declaratie pe propria raspundere, care trebuie sa cuprinda urmatoarele informatii:
- datele de identificare a contribuabilului care realizeaza venituri din salarii (numele si prenumele, domiciliul, codul numeric personal);
- datele de identificare a fiecarei persoane aflate in intretinere (numele si prenumele, codul numeric personal).
Declaratia pe propria raspundere a persoanei aflate in intretinere, cu exceptia copilului minor, trebuie sa cuprinda urmatoarele informatii:
- datele de identificare a persoanei aflate in intretinere, cum ar fi: numele, prenumele, domiciliul, codul numeric personal;
- datele de identificare a contribuabilului care beneficiaza de deducerea personala corespunzatoare, cum ar fi: numele, prenumele, domiciliul, codul numeric personal;
- acordul persoanei intretinute ca intretinatorul sa o preia in intretinere;
- nivelul si natura venitului persoanei aflate in intretinere, inclusiv mentiunea privind suprafetele de teren agricol si silvic detinute, precum si declaratia cu privire la desfasurarea de activitati agricole, silvicultura si/sau piscicultura;
- angajarea persoanei aflate in intretinere de a comunica persoanei care contribuie la intretinerea sa orice modificari in situatia venitului realizat.
Declaratiile pe propria raspundere depuse in vederea acordarii de deduceri personale nu se emit ca formulare tipizate.
Contribuabilul va prezenta platitorului de venituri din salarii documentele justificative care sa ateste persoanele aflate in intretinere, cum sunt: certificatul de casatorie, certificatele de nastere ale copiilor, adeverinta de venit a persoanei intretinute sau declaratia pe propria raspundere si altele. Documentele vor fi prezentate in original si in copie, platitorul de venituri din salarii pastrand copia dupa ce verifica conformitatea cu originalul.
Astfel, angajatorul fie pastreaza copia documentului, fie scaneaza documentul si il pastreaza arhivat in conditiile reglementate in Regulamentul intern cu privire la protectia datelor personale.
Newsletter PortalProtectiaDatelor.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalProtectiaDatelor.ro si primesti cadou Raportul special "Munca la domiciliu - Aspecte practice privind GDPR"!
Articole similare din categoria Obligatiile persoanelor juridice
04Apr2024
Lista orientativa de documente esentiale pentru GDPR
de Andrei Savescu
valabil la 04 Apr 2024
09Oct2023
Litigii de munca. Furnizarea datelor persoane dupa expirarea perioadei de stocare
de Andrei Savescu
valabil la 09 Oct 2023
14Feb2023
Dreptul inspectorilor unor autoritatilor publice de a fotografia in cadrul investigatiilor
de Andrei Savescu
valabil la 14 Feb 2023
14Nov2022
Clauze pentru contractul cu operatorii asociati
de Andrei Savescu
valabil la 14 Nov 2022
11Iul2022
Masuri tehnice si organizatorice pentru un lac de agrement
de Colectivul de Specialisti Rentrop&Straton
valabil la 11 Iul 2022